Saturday, 20, April, 2024
Utama Nasional Ordinan Darurat gagal turunkan kes Covid – Zahid

Ordinan Darurat gagal turunkan kes Covid – Zahid

oleh Ammar Haziq
Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi

Saya menyeru kepada semua dan diri saya sendiri jangan sesekali kita berasa berputus asa. Kita mesti terus lipat gandakan usaha melawan pandemik Covid-19 sedaya upaya. Saya tahu rakyat kian kepenatan dan kebosanan.

Mereka pernah berkorban banyak perkara. Majoriti rakyat telah berusaha sehabis baik mematuhi SOP sejak PKP pertama 18 Mac 2020.Namun sehingga kini masih tiada tanda-tanda pemulihan, malah keadaan tambah memburuk.

Seperti anda, saya juga berasa kecewa apabila mengingati segala pengorbanan itu. Ada rakyat kehilangan pekerjaan, perniagaan merosot, anak-anak lama tidak bersekolah. Dalam keterpaksaan kita berharapkan penghasilan yang berbaloi pada ‘hari esok’.

kenyataan Zahid di Facebook rasminya pada 3 Mei 2021.

Namun realiti pada hari ini lebih 2,000/3,000 kes jangkitan sehari Covid-19 di Malaysia. Ordinan Darurat juga tampak tidak memberi impak dalam menangani penularan wabak.

Saya pula sebagai wakil rakyat berasa kesal tidak dibenarkan menjalankan tanggungjawab di Parlimen. Untuk menggembleng idea bersama Ahli Parlimen lain mencari jalan keluar buat rakyat dan negara.

Walau apa pun kita belajar daripada kekurangan sebelum ini dan terus maju melawan pandemik. Kuatkan semangat. Terus berdoa memohon ke hadrat ilahi agar terlepas marabahaya ini. InsyaAllah.

Pautan asal : https://www.facebook.com/188294724642446/posts/2057709281034305/

Artikel Berkaitan

© Copyright 2023 | kedahgazette.com